Sinterklaas
Textiel
Voorleesontbijt
Gym in 't Schienvat
Wat heb ik geleerd in de afgelopen periode?
Tutorlezen
Sinterklaas

Belangrijk

28-10-2021

Ingebruikneming van het nieuwe en aardbevingsbestendige kindcentrum De Klinkenborg in Kantens.

Bron Ommelander Courant

23-08-2021

Stoetbomen uitgedeeld aan basisschoolkinderen van de Klinkenborg in Kantens

25-02-2021

Kinderen in Kantens krijgen nieuwe school

De 45 leerlingen van basisschool De Klinkenborg in Kantens verhuizen per 1 maart 2021 naar een nieuwe plek.

Ze gaan naar een tijdelijk onderkomen bij de ijsbaan aan de Pastorieweg in het dorp.

Leerlingen hebben afscheid genomen van de hun oude school.

Hun eigen school - gebouwd in 1985 - wordt afgebroken en er komt een nieuwe school met kinderopvang, een kindcentrum, voor in de plaats. Naar de school gaan vooral kinderen uit Kantens, Stitswerd en Rottum.

De oude school heeft bevingsschade en is een van de zestien scholen in het Hogeland die worden versterkt of nieuwbouw krijgen. De nieuwe school gaat in oktober 2021 open.

De oude school obs Klinkenborg wordt afgebroken.

Bron: